Rivendell Atlantis Van Ultraromance

In deze Rider and Rig brengen we je een ongefilterd quasi-rapport over de Rivendell Atlantis door Benedict J. Poppi Kuuhl (Ultraromance). Lees verder.

Woorden door Benedict J. Poppi Kuuhl (@Ultraromance)

Er zijn veel fietsen die ik bezit, maar de meeste zijn overbodig. Ze worden meestal gebruikt om te toeren, zijn oud, roestig en gehackt. Ik kan ze alleen berijden. De voorste mech werkt niet! Gewoon een beetje schoppen, dit soort dingen. Mijn Atlantis is geen uitzondering. Ik zeg dat alle mechanica en kreken er slechts aan herinneren dat het tijd is om te stoppen en een hapje te eten, en/of de hangmat op te hangen en een dutje te doen. Dat gezegd hebbende, het is nog steeds een ripper wanneer het moet.

De Atlantis is een tijdloze klassieker die de interstellaire kloof overspant tussen de man die naar zijn werk rijdt in een reflecterend pak dat verlicht is als een kerstboom, tot de man die naar bruiloften gaat in Shimano SPD-sandalen. Okso niet zo’n grote kloof. Het is een prachtige fiets met een beproefd ontwerp dat ongeveer zo oud is als het tweede studioalbum van Boyz II Mens.

Dit is mijn lichte toeropstelling met Carradice Camper lange flappers voor en achter en 3 bidonhouders. Het is ideaal voor toeren op de New England single-track en geslepen koetswegen.

Het past ook goed bij het schilderachtige landschap en de 400 jaar oude boerderijen waar we regelmatig onze koperen bellen naar laten horen terwijl we door het pastorale, naar yankee kaars nootmuskaat geurende landschap van mijn thuisstaat fietsen.

Ik ben me altijd bewust van de esthetiek van het oude New England bij het bouwen van mijn fietsen. Hoewel het elders in het land misschien niet zo goed werkt, geven we er hier de voorkeur aan dat onze tubes worden gesjouwd en ons katoen net zo goed wordt gewaxt als onze bikinilijn.

Lijst Bouwen

  • Frame: Rivendell Atlantis 64cm
  • Achternaaf: Snelheid
  • Voornaaf: SP-PD-8
  • Velocity Atlas 32 H wielen geregen door Wheel Dept
  • Cranks: enkele rare 30-46 super maxy rando cranks 180 mm
  • Ketting: KMCX10 SL Goud
  • Mech achter: Shimano XTR M-900
  • Mech voorzijde: Shimano Ultegra
  • Banden: 2.2 Shwalbe Racing Ralphs
  • Trapas: Shimano UN-72
  • Remmen: Mafac Retro cantis met Mafac hendels
  • Balhoofd: Shimano Ultegra
  • Stuur: Soma Portola
  • Stuurpen: Easton Nitto Tallux 100 mm
  • Zadel: Brooks B17
  • Zadelpen: Shimano Dura Ace
  • Pedalen: Blackspire Big Slim II
  • Voorrek: Nitto Mini
  • Achterrek: Carradice Bagman Support, zwaar ondersteund door riemen

Volg zijn Instagram-account voor meer Ultraromance; voor meer informatie over het achtergrondverhaal van Benedictus, zie dit artikel in Bicycling Magazine